Nisse

Igår när jag gick ut i trappuppgången här hemma möttes jag av grannen och hennes hund. Hunden började i vanlig ordning skälla och det riktigt skär in öronen när det ekar i trapphuset. Då sa grannen "men inte ska du skälla på Nisse!".

Senare på dagen for jag hem till mina föräldrar och där var bland annat min brorson som också kallade mig för "Nisse". Det är med andra ord populärt just nu.

*****

Igår var jag och hjälpte till med att ställa i ordning för VIF-s dans som är ikväll. Hoppas de får bättre väder än vi hade vid förberedelserna.

*****

Idag var det eventuellt tänkt att jag skulle spela tennis med Ersbodas kanslichef, men vädret är inte inbjudande så vi får nog diskutera min övergång nån annanstans...?

*****

Ikväll blir det lite Rebellsamkväm med i alla fall Rebellgitarristen. Vi får väl se om vi lyckas få tag på basisten också, men han har ju en gång i tiden haft en uppvärmningströja i innebandyn med texten "Hemlös". Så det brukar ju vara modell svårare...

*****

Appropå "Nisse" så blev jag tipsad om en kul intervju med innebandyprofilen Olof Schäfer på Spölands hemsida. Han är klar för en ny säsong i klubben och gör bland annat detta komiska uttalande:
"Jag är enormt förväntansfull. Laget känns stabilare och bättre än på många år med vår trygga medelålder. Vi har fått behålla alla nyckelspelare och blivit av med dussinlirare som Burre och Vindel-Nisse som stått i vägen för yngre talanger."

Jag har dock ryggen fri i detta fall och Vindel-Nisse är Nisse Lundberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback