Mina tips

Jag har inget direkt innebandyämne idag så jag tar istället tillfället att tippa SM-kvartsfinalerna i hockeyn som börjar ikväll.

Färjestad-Brynäs 4-1 i matcher.
Linköping-Skellefteå 4-1 i matcher.
Frölunda-Luleå 3-4 i matcher.
HV71-Timrå 4-2 i matcher.

Färjestad och Linköping känns som självklara vinnare i sina serier, däremot Frölunda-Luleå och HV-Timrå kommer bli ovissare. Luleå tror jag på allvar kan "skrälla" om en del gamla herrar i Frölunda viker ner sig. Challe Berglunds Timrå tror jag kan stå upp hyfsat mot HV71 och skulle man lyckas neutralisera HV71s powerplay kommer det bli riktigt jämnt. Men min gissning är att HV även i fortsättningen är starka i numerärt överläge och därmed tar hem serien med 4-2 i matcher.

Det är nu man får se vilka som är riktiga vinnarskallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback