Dagens propaganda signerat Vilhelmsson

Jag har aldrig någonsin läst en bok av författaren Björn Ranelid. Mitt tips är faktiskt att jag är rätt genomsnittlig när det gäller kunskapen om honom. Jag har med andra ord läst och hört om honom som person, mer än om hans skrivande. Däremot har jag läst en hel del böcker genom åren, mestadels facklitteratur bör tilläggas. Mycket kan man tycka om Björn Ranelid och jag har många gånger funderat om han spelar en roll eller om han verkligen är naturligt precis som han är i diverse intervjuer och debatter.

Jag har i något sammanhang hört honom fördöma fotbollspelare som sagt att dom "aldrig läser böcker" och att han varit hemma hos Henke Larsson och insett att han inte hade några bokhyllor hemma.

Min poäng, och förmodligen Ranelids också, är att jag tror man blir mer stimulerad som människa om man konsumerar litteratur, tittar på konst och använder sitt intellekt på ett annat sätt än det som man blir matad med via en skärm eller tvbild. Så jag uppmanar "alla" som läser denna blogg att ta några böcker till sommaren, sätt er utomhus och läs dessa och passa även på att insupa alla dofter och andra sinnliga uttryck/avtryck/intryck som våren och sommaren ger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback