Red Wings i natten

Sitter som så många gånger förr och ser hockey nattetid. Favoritlaget Detroit Red Wings ligger under efter första perioden med 2-0, vilket är bra för matchen i och för sig. Då måste Red Wings gå för fullt offensivt och då brukar det bli roliga matcher.

*****

Måste tacka Jonas Holmström som kommenterat inlägget om långsamma mittfältare i Vindelns IF fotboll. Anledningen till att han inte är omnämnd är att de flesta fansen nog ser honom som en långsam striker och inte en långsam mittfältare.

*****

I hockeyn har för övrigt svensken Niklas Kronwall fått fem minuter för interference, vilket är detsamma som matchstraff. Ett ruskigt hårt matchstraff i mina ögon, då pucken var vid Martin Havlat som Kronwall sänkte med en mina ögon klockren tackling. Min dom: Inte ens utvisning.

*****

Jag har fått anonyma mail om att Jonas Holmström också ligger bakom kommentaren att han skulle vara Vindelns svar på Christiano Ronaldo. Hövva!

 *****

Hockeycoachen Mike Babcock har blivit anklagad för att han tydligen inte skulle gilla spelare från USA. Det är den gamla profilen Jeremy Roenick som beskyller Babcock för detta efter att Detroitbacken Chris Chelios varit petad i flera matcher. Personligen gillar jag bara innebandyspelare som kommer från Brånet i Vindeln.

*****

Vi hade för övrigt ett frukostmöte tidigare i veckan. Och vi i detta fall är innebandysektionens representanter; jag, Jonas Holmström och Marcus Gunnarsson. Herr Holmström hade för övrigt blandat ihop en god smoothie. Jag lyfter på hatten till den gode Holmertz som för övrigt blivit omnämnd många gånger som vanligt. Men han älskar tiden i rampljuset!

*****

Vindelns fotbollsherrar verkar ha lämnat WO till matchen som skulle spelats i fredags. Mindre bra, men å andra sidan finns det innebandylag i Umeå som inte får ihop ett lag under säsong heller så…

 *****

Innan inlägget blev klart så har Samuel Påhlsson hunnit göra 3-0 till Chicago Blackhawks. Och på tal om en namne till honom så har min brorson Samuel fått för sig att jag alltid är ute och åker flygplan. I morgon ska vi båda (tror jag) fara på ett dop i Umeå. Bara att tanka upp flyget i hangaren då och påbörja flygningen snart.

*****

Jag är skapligt bra på att göra milkshake och min tränarkollega är uppenbarligen bra på smoothie. Kanske dags att öppna en liten bar tillsammans?

Kommentarer
Postat av: #92

Japp, jag är en striker, nej jag är inte Ronaldo(kanske dennes namne, den fete) och ja vi startar en bar haha

2009-05-23 @ 15:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback