FF

Hade FF ikväll i och med att Jonas "Jonken" Holmström är ute och ränner. Han ser just nu Sverige genom en bilruta och jag unnar honom och alla andra resandet. Mina två stora droger i livet är idrott och resor.

Nu när Jonas är borta har vi ändrat taktik lite. Vindelns herrar spelar numera 2-2-1, där jag spelar spets och bara fiskar efter bollar. Jag ska med andra ord bli en ny Daniel Persson, som en gång i tiden härjade på i Röbäck. Nämde jag också att jag slår eventuella straffar?

*****

Och appropå FF och bilruta så kan man ju passa på att citera ur Kents låt med just titeln FF:

"Du somnar in
Ditt huvud tätt mot rutan
Och vid din kind
fladdrar imman som en dröm
Jag blinkar till
Tårar kan jag vara utan
Men för din skull
så gör jag vad som helst"

*****

Daniel Persson utnämnde för övrigt vi i Vindeln till ett av det fulaste lagen han mött en gång i tiden. Jag lyfter än i dag hatten och tackar för berömmet.

Kommentarer
Postat av: #92

Bra att du förberett laget på 2-2-1 så jag kan kliva in i spetsrollen direkt när jag kommer hem...

2009-10-30 @ 04:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback